V e r ö f f e n t l i c h u n g e n

A. Kleimaier: Skalierbare Axialflussmaschine mit Standardkernblechen für den Eisenkreis (Scalable Axial Flux Motor with Standard Core Laminations)
10. Expertenforum Elektrische Fahrzeugantriebe - Internationale Konferenz für elektrische Fahrzeugantriebe und Elektromobilität, Stuttgart, Sept. 2018

T. Huber, A. Kleimaier, S. Polster, O. Mathieu: Low Inductive SiC Power Module Design Using Ceramic Multilayer Substrates.
International Exhibition and Conference for Power Electronics, Intelligent Motion, Renewable Energy and Energy Management (PCIM Europe), Nuremberg, June 2018

T. Huber, A. Kleimaier: Novel SiC Module Design - Optimised for Low Switching Losses, Efficient Cooling Path and Low Inductance.
10th International Conference on Integrated Power Electronics Systems (CIPS), Stuttgart, Mar. 2018; ISBN 978-3-8007-4540-1, Proceedings PP. 571-576.

T. Huber, A. Kleimaier: Low inductive power module design for tractive systems.
EVS30 – Electric Vehicle Symposium & Exhibition, Stuttgart, Okt. 2017

A. Kleimaier: Traktionsmotor in Axialflussbauweise mit U-Kernblechen für den Statoreisenkreis.
10. Tagung Elektrische Antriebstechnologie für Hybrid- und Elektrofahrzeuge (hdt), Würzburg, Sept. 2017

T. Huber, A. Kleimaier, R. Kennel: Ultra-low inductive power module design with integrated common mode noise shielding.
19th European Conference on Power Electronics and Applications, EPE’17 ECCE, Warschau, Sept. 2017

T. Huber, A. Kleimaier: Einsatz von diskreten SiC-Halbleitern in Drehstromwechselrichtern für ein Rennfahrzeug.
5. Landshuter Symposium Mikrosystemtechnik, Landshut, März 2016

R. Kennel, J. Bauer, A. Kleimaier: Sensorless Observer Based Hysteresis Control of a Trans-verse Flux Machine at Full Speed Range.
17th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE 2015), Geneva, Switzerland, Sept. 2015

J. Bauer, A. Kleimaier: Observer Based Sensorless Predictive Hysteresis Control of a Transverse Flux Machine.
17th International Conference on Electrical Machines and Systems (ICEMS), Hangzhou, China, Oct. 2014

J. Bauer, A. Kleimaier: Sensorless Observer Based Hysteresis Control of a Transverse Flux Machine at Low Speed.
4th International Electric Drives Production Conference and Exhibition (EDPC), Nuremberg, Germany, Oct. 2014

J. Bauer, A. Kleimaier: Modeling a Transverse Flux Machine Representing Effects Relevant for Sensorless Control.
XXIth International Conference on Electrical Machines (ICEM), Berlin, Germany, Sept. 2014

A. Ivanov, C. Faber, A. Kleimaier: Modelle zur Auslegung von Bändchen-Bondverbindungen.
4. Landshuter Symposium Mikrosystemtechnik, Landshut, März 2014

A. Kleimaier, B. Hoffmann: The newly developed axial flux motor "Dynax" – Control and operation in automotive power trains.
International Exhibition & Conference for Power Electronics, Intellegent Motion and Power Quality (PCIM) Nuremberg, Germany, May 2011

A. Kleimaier, B. Hoffmann, A. Scherer: Duplex pulse controlled inverter with a film capacitor DC-link.
5th International Conference on Integrated Power Electronics Systems (CIPS), Nuremberg, Mar. 2008

B. Hoffmann, A. Kleimaier: Kompakte Elektroantriebe für Hybridfahrzeuge.
3. Braunschweiger Symposium "Hybridfahrzeuge und Energiemanagement", Braunschweig, Feb. 2006

A. Kleimaier: Optimale Betriebsführung von Hybridfahrzeugen.
Dissertation, Lehrstuhl für elektrische Antriebssysteme, Technische Universität München, Jan. 2004
Download: http://mediatum.ub.tum.de/doc/601591/601591.pdf

A. Kleimaier, D. Schröder: Optimal Control and Emission Behaviour of a Hybrid Powertrain.
CVT 2002 Congress, Forum Hotel, Munich, Germany, Oct. 2002; VDI Berichte Nr. 1709, S. 603-621.

A. Kleimaier, D. Schröder: An Approach for the Online Optimized Control of a Hybrid Powertrain.
7th Int. Workshop on Advanced Motion Control (AMC), Maribor, Slovenia, Jul. 2002; Proceedings PP. 215-220.

A. Kleimaier, D. Schröder: Optimal Rating of the Electric Drive in a Hybrid Vehicle.
2nd International Conference on Integrated Power Systems (CIPS), Bremen, Germany, June 2002.

A. Kleimaier, D. Schröder: The Autark Hybrid Vehicle - Optimal Engine Operation.
18th International Electric Vehicle Symposium (EVS 18), Berlin, Germany, Oct. 2001

A. Kleimaier, D. Schröder: Optimized Design and Control of a Hybrid Vehicle with CVT.
1st IFAC Conference on Mechatronic Systems, Darmstadt, Germany, Sept. 2000; Proceedings, PP 197-202.

A. Kleimaier, D. Schröder: Design and Control of a Hybrid Vehicle by Optimal Control Theory.
4th Int. Power Electronics Conference (IPEC), Tokyo, Japan, April 2000; Proceedings, vol. 4, pp. 2186-2191.

A. Kleimaier, D. Schröder: Optimization Strategy for Design and Control of a Hybrid Vehicle.
6th International Workshop on Advanced Motion Control (AMC), Nagoya, Japan, Mar. 2000.

A. Kleimaier, D. Schröder: Dynamisch optimierter Fahrzyklus ­- Ergebnis für den Autarken Hybrid.
VDI Fachtagung Hybridantriebe, Garching, Germany, Feb. 1999; VDI-Berichte Nr. 1459, S. 385-394.


P a t e n t e

EP2532084B1 - Elektronische Baugruppe zum Schalten elektrischer Leistung.
Anmelder: Compact Dynamics GmbH - Erfinder: A. Gründl, B. Hoffmann, A. Kleimeier

DE102007021978B4 - Aktives Kompensationsfilter.
Anmelder: Compact Dynamics GmbH - Erfinder: A. Gründl, B. Hoffmann, A. Kleimaier


A u s z e i c h n u n g e n

E.ON Energie Wissenschaftspreis 2006

Hermann-Appel-Preis 2005, Fachgebiet Antriebsstrangentwicklung, 3. Platz

Student Encouragement Award, IPEC-Tokyo 2000


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